EKOL, spol. s r.o. a její dceřiné společnosti (dále jen společnost)
v souladu s firemní politikou přijaly v působnosti svého
předmětu podnikání pravidla etického chování.
Dodržování těchto pravidel, běžných v evropském prostoru podnikání, je
vyžadováno od všech zaměstnanců společnosti.
1 Obecné zásady etického chování
1.1 Soulad
s legislativou
Mezi základní zásadu společnosti patří dodržování právních předpisů.
Všichni zaměstnanci jsou povinni jednat v souladu s legislativními
požadavky České republiky a dbát, aby nedocházelo k jejich porušování.
Zaměstnanci společnosti jsou také povinni jednat v souladu s:
1.2 Odpovědnost
za vnímání společnosti veřejností
Společnost v souladu s etickým kodexem prosazuje dodržování
etických pravidel v jednání společnosti. Všichni zaměstnanci společně
s vedoucím managementem se aktivně podílí na šíření Etického kodexu a
dbají na jeho uplatnění v praxi.
1.3 Vzájemný
respekt, poctivost a důvěryhodnost
Zaměstnanci společnosti jsou si vědomi svých povinností a zodpovědností
vyplývajících z interních a právních předpisů. Zvláště potom povinností a
odpovědností vyplývajících ze:
Společnost zajišťuje srovnatelné podmínky pro zaměstnance bez rozdílu věku,
rasy, národnosti, náboženství, pohlaví nebo hendikepu. Není tolerováno násilí, výhrůžky,
zastrašování, jakékoliv útoky či jiné nevhodné chování na pracovišti. Je
respektována lidská důstojnost, soukromí a osobní práva každého jedince.
1.4
Odpovědnost vedoucích pracovníků
Vedoucí zaměstnanec
2 Vztah k obchodním partnerům
2.1 Obchodní
zdvořilost
Zaměstnanci společnosti nemohou dávat nebo přijímat dary a pozornosti,
neodpovídající běžným obchodním zvyklostem, které by mohly být chápány jako
úplatek nebo zvláštní výhoda.
Zaměstnanci společnosti nesmějí přímo ani nepřímo nabízet, dávat, požadovat
nebo akceptovat úplatky za účelem získání nebo udržení obchodních vztahů, s
výjimkou firemních dárků malé hodnoty (s logem firmy). Jiné dary musí být
taktně odmítnuty.
2.2 Obchodní vztahy
Etická pravidla společnosti zaručují potenciálním dodavatelům nepředpojaté
prověření nabídky. Stejné podmínky platí při uzavírání obchodních smluv se
zákazníky společnosti.
Zaměstnanec je povinen sdělit nadřízenému jakékoli osobní zájmy, které by
mohly ovlivnit zadání a realizaci jeho služebního úkolu.
Nadřízený zaměstnanec po vyhodnocení rizika střetu zájmů rozhodne o
opatřeních v oblasti kontroly a schvalování obchodního vztahu, např. o přesunu
odpovědností za vztahy s daným obchodním partnerem na jiného pracovníka.
Dodavatelé v soutěži o zakázky nesmějí být jakkoli nečestným způsobem
upřednostňováni nebo znevýhodňováni, podobně ani zákazníci.
Zaměstnanec smí přijmout pouze přiměřené a důvodné pozvání obchodních
partnerů k projednání záležitostí pracovního úkolu, nebo bylo-li by odmítnutí
pozvání v daném prostředí v protikladu se zásadami zdvořilého chování.
Zaměstnanci nesmí zadávat žádné osobní objednávky ani uzavírat obchody s
firmami, se kterými mají služební kontakty, pokud by jim z toho mohly vzniknout
určité výhody.
2.3 Poskytování darů
společností
Společnost ve věci poskytování darů zásadně nevyhovuje žádostem o
přispívání fyzickým osobám, neposkytuje ani platby i malých částek na soukromá
konta. Výjimku z daného pravidla může učinit Rada jednatelů, a to s ohledem na
sociální nebo jiné aspekty žádosti.
Společnost neposkytuje žádné příspěvky osobám, které by mohly poškodit její
pověst.
Je znám příjemce daru a konkrétní způsob jeho využití příjemcem. Využití
daru musí být kdykoliv podloženo předložením účtů.
7 Zamezení střetu zájmů
8 Obecné zásady chování zaměstnance
Zaměstnanci vykonávají svou práci čestně, s nejvyšší
mírou slušnosti, svědomitě a v dobré víře. Činí rozhodnutí a řeší záležitosti
objektivně na základě jejich skutkové podstaty a bez zbytečných průtahů.
Zaměstnanci jednají vždy korektně, odpovědně a vstřícně.
Zaměstnanci nezneužívají svého postavení, znalostí,
důvěrných informací získaných v souvislosti se zaměstnáním a osobních kontaktů
ve svůj prospěch nebo prospěch třetích osob, dodržují mlčenlivost o
skutečnostech, které se dozvěděli v souvislosti s výkonem práce.
Zaměstnanci se v osobním životě vyhýbají činnostem,
chování či jednání, které by mohly snížit důvěru ve společnost v očích
veřejnosti a poškodit dobré jméno společnosti. Každý zaměstnanec, který
vystupuje v situaci, v níž může být pokládán za zástupce společnosti, by měl
vyjadřovat zpravidla jen stanoviska společnosti, nikoliv své vlastní postoje.
Každý zaměstnanec má povinnost bezodkladně upozornit
na podezřelou okolnost, že některá zvláštní situace neodpovídá těmto zásadám,
pravidlům nebo vnitřním předpisům a to bez jakýchkoliv negativních následků pro
něho.
Zaměstnanci jsou povinni jednat vždy způsobem
neodporujícím trestněprávním normám, zejména zákonu č. 418/2011 Sb., o trestní
odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů,
a dodržovat obecně závazné právní předpisy, pracovní řád společnosti a další
platné vnitřní směrnice společnosti. Zaměstnanci jsou zvláště upozorněni na
zásadu, že jakákoliv žádost zaměstnance o úplatek, nebo přijetí jakékoliv formy
úplatku nebo jiné výhody, jsou nepřijatelnou praktikou a společností nejsou
nikdy akceptovány.
Zaměstnanci chrání duševní vlastnictví společností
skupiny EKOL, stejně jako chrání hesla a jiné přístupové údaje do (nejen
elektronických) systému společností skupiny EKOL.
Zaměstnanec společnosti vynakládá, v souladu s
právními předpisy, veškeré úsilí, aby zajistil
maximálně efektivní a ekonomické spravování a
využívání finančních zdrojů a zařízení, které mu byly svěřeny. S těmito
svěřenými prostředky nakládá efektivně a hospodárně.
9 Předávané informace
Společnost poskytuje svým obchodním partnerům a dalším zainteresovaným
skupinám pouze korektní informace odpovídající skutečnosti. Předávaná účetní
data jsou v souladu s účetními principy.
10 Mlčenlivost
V interních záležitostech společnosti, které nebyly dány veřejnosti ve
známost, je třeba zachovávat mlčenlivost. Jedná se například o informace o
organizaci společnosti a o jejím zařízení, technologii, používaných surovinách,
obchodních postupech a o výzkumné či vývojové činnosti.
Mlčenlivost je nutno dodržovat i po skončení pracovního poměru, a to dle
příslušného ustanovení zákoníku práce, popř. na základě ujednání pracovní
smlouvy.
11 Stížnosti a podněty
Je-li to možné, zaměstnanci by měli využít interní možnosti pro urovnání
sporů, vzniklých při jejich pracovních činnostech.
Každý zaměstnanec společnosti může vznést stížnost nebo poukázat na
okolnosti, z nichž lze vyvodit, že došlo k porušení etických pravidel, u svého
nadřízeného případně u vedoucího personálního oddělení společnosti. Podklady
týkající se šetření stížnosti jsou důvěrné a nejsou tolerována jakákoli odvetná
opatření proti osobě, která podnět k šetření poskytla.
Oznámení dle zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů (Detaily zde)
EKOL energo s.r.o., má za sebou již více než 11 let úspěšného samostatného ekonomického působení.
14. 9. 2023 společnost EKOL Martin podepsala smlouvu se společností ECOSTART a....
Aktualizováno: 14.09.2023